ارتفاع نصب دوربین مداربسته چقدر است؟

بعد از انتخاب و نصب دوربین مداربسته، موضوعی که خیلی اهمیت دارد محل نصب و ارتفاع نصب دوربین مداربسته است. بنابراین قرارگیری دوربین مداربسته در جایگاه مناسب در پیشگیری از دزدی و جرایم بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا با مهمترین مسایل در نصب دوربین مداربسته آشنا شوید:

بهترین مکان نصب دوربین مداربسته کجاست؟
  • نصب دوربین مداربسته بالای درب ورودی
  • قرار دادن دوربین در بالای پارکینگ
  • قرار دادن دوربین بالای پنجره طبقه اول
  • جاگذاری دوربین در بالای درب پشت بام

نصب دوربین مداربسته بالای درب ورودی

حساس ترین راه نفوذ به خانه درب های ورودی می باشند. بنابراین هنگام نصب دوربین مداربسته در این نقطه باید در بالاترین قسمت ممکن دوربین را قرار داد تا امکان دسترسی به آن کاهش یابد. البته امروزه به دلیل جرایم زیاد توصیه می شود در این قسمت 2 دوربین قرار دهید. این کار باعث همپوشانی دوربین ها می شود. اگر دوربینی دستکاری یا دزدیده شود دوربین دیگر این صحنه را ضبط کند.

قرار دادن دوربین بالای پنجره طبقه اول

نقطه حساس دیگر برای نصب دوربین مداربسته پنجره طبقه اول که مشرف به خیابان نیست. چون این پنجره ها در معرض دید نیست بیشتر در معرض آسیب قرار دارند. بنابراین حتما باید این قسمت ها در معرض دید دوربین قرار داشته باشند.

قرار دادن دوربین مداربسته بالای درب پشت بام

در بسیاری مواقع این اتفاق افتاده است که دزدان از طریق ساختمان کناری و پشت بام وارد ساختمان می شوند. پس یکی دیگر از مناطق حساس ساختمان قطعا درب پشت بام است.

ارتفاع مناسب نصب دوربین مناسب چه خواهد بود؟

جواب این سوال که بهترین ارتفاع نصب دوربین مداربسته چقدر است؛ بستگی به این دارد که در چه محلی و برای نظارت بر چه نقاطی می خواهد استفاده شود. چنانچه شک دارید، استانداردترین نصب دوربین مداربسته ارتفاع بین 2.4 تا 2.6 متر است.

ارتفاع نصب دوربین مداربسته در محیط های اداری

درمحیط های اداری، پاساژها و موارد این چنینی که وسعت محیط زیاد نیست و سقف نیز کوتاه است و وضوح تصاویر افراد نیز مهم می باشد. ارتفاع نصب دوربین مداربسته باید به گونه ای در نظر گرفته شود راستای قرار گرفتن دوربین با راستای افق مایل باشد.

لذا در صورتی که ارتفاع محل نصب دوربین مداربسته بالا باشد و راستای دید دوربین به سمت پایین تنظیم شده باشد. تنها چیزی که شما در تصویر می توانید مشاهده کنید، بالای سر و موی افراد می باشد. در این صورت تشخیص هویت افراد دشوار خواهد بود.

 
 
 
 

ارتفاع نصب دوربین مداربسته در سوله و واحدهای صنعتی

عموما در محیط های باز صنعتی و سوله ها که ارتفاع سقف بسیار زیاد است از دوربین اسپیددام یا چرخشی استفاده می شود. این دوربین ها را می توان در ارتفاع بالای چهار متر نصب کرد.

در صورتی که در این ارتفاع از سایر دوربین ها با وضوح متوسط استفاده می کنید. باید توجه کنید که جزئیات به خوبی در تصاویر مشاهده نخواهد شد. پس بهتر است با کمک یک پایه محکم و استاندارد به ارتفاع 1.5 متری ارتفاع محل نصب دوربین را کم کنید.

 
 
 

دوربین بیرونی را در چه ارتفاعی نصب کنیم ؟

 

معمولا دوربین های بیرونی outdoor نصب به دوربین های داخلی در ارتفاع بالاتری نصب می شوند تا از دسترس افراد خارج شوند. توصیه ما برای نصب دوربین هایک ویژن در محیط بیرونی بین ارتفاع 3 تا 4 متر است. در کمتر و بیشتر از این ارتفاع امکان آسیب دیدن دوربین و کمتر دیده شدن جزییات وجود دارد.

البته همانطور که پیشتر ذکر شد می توانید دوربین گردان یا اسپید دام را به دلیل قابلیت زوم وریفوکال در ارتفاع بالاتر نصب کرد. با وجود این، دوربین مدار بسته ارتفاع زیادی به موارد دیگر بستگی دارد و چندین مزیت نیز وجود دارد که با نصب دوربین هایی با ارتفاع ۲٫۵ و ۵ متر همراه است.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها